happinessforlife.blogg.se

Om mig och mina tankar om hur jag är och tänker

Hos mig är du stark

Publicerad 2015-04-30 20:46:41 i Allmänt,

Jag har alltid fått höra att jag är en stark människa, att jag har ett starkt psyke.
Hur vet alla det? Vad har de bedömt det på? 
För att jag inte tar åt mig om någon pratar illa om mig eller att jag inte tjafsar emot när jag tycker det är sandlådediskussioner?
För att jag väljer att lägga min energi på det som gör mig glad och som får mig att må bra?
 
Något som människor i stort sett har svårt för är att argumentera med varandra, den ena eller den andra jag diskuterar med kallar det för att jag vill bråka. Måste man bråka för att man inte tycker samma sak? Kan man inte diskutera och argumentera med varandra utan att bråka? Och för att jag säger min åsikt behöver det betyda att jag tycker jag har rätt i allt?
 
I dagens samhälle så är det inte många som vågar stå upp för sina åsikter, vad de tycker eller inte tycker. Det viktigaste är att passa in! Att se ut som alla andra och tycka precis som alla andra, för om de inte gör det är det risk att de blir utanför och utanför vill ingen vara.
 
Varför är alla så rädda för att vara utanför? Vad är det som är hemskt med att vara utanför? 
Där utanför så står du för vem DU är och vad DU tycker och det är väl egentligen det som betyder något?
Och man kan inte tycka lika i allt, då får man ju inget att diskutera om, att argumentera om?
 
Jag vill ju inte vara med någon som är precis som jag , vad skulle vi då ha att prata om? Att argumentera om?
Jag tror att om jag är som jag är och du är som du är, så blir det ett perfekt VI!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela