happinessforlife.blogg.se

Om mig och mina tankar om hur jag är och tänker

Hennes hämnd förtjänade han!

Publicerad 2015-05-24 20:18:35 i Allmänt,

En historia jag hört och tycker det är en skrämmande verklighet:
 
 Han höll på att pilla på hennes BH och till sist lyckades han öppna den.
 Min telefon ringde – “Hej, du pratar med läraren från (skola) Det har skett en incident med din dotter och du måste komma..” Jag: “Är hon dålig eller skadats? Kan det vänta ett par timmar?”. Telefon: “Det är verkligen viktigt, vi har försökt att nå dig i 45 minuter.” Jag kom till skolan och flög in på kontoret där jag såg min dotter, hennes lärare, rektorn, en pojke med näsblod och hans föräldrar. Rektor: ”Fru (namn), vad bra att du ÄNTLIGEN kunde komma.” Jag: “Ja, Det har varit ganska mycket på jobbet. Jag har tillbringat de senaste timmarna på att sy en pojke med 40 stygn efter att hans mor slagit honom med ett järnrör, och därför var jag också tvungen att blanda in polisen “. Han försökte sedan berätta vad som hade skett utan att bli röd i ansiktet. Pojken hade upprepade gånger försökt att riva av min dotters bh och till slut lyckades han. Min dotter hade då slagit honom hårt två gånger i ansiktet. Jag: “. Hmm.. och nu vill ni veta om jag kommer att anmäla pojken eftersom han gjort sexuella övergrepp på min dotter, som hennes skola tydligen tillåter?” (All blev väldigt nervösa när jag nämnde sexuella övergrepp.) Läraren: “Jag tror inte att det var tänkt så.” Rektor: “Låt oss inte överreagera.” (Pojkens mamma började gråta och jag frågade då min dotter om vad som hade hänt). Dotter: “Han höll på att försöka öppna min BH, och jag bad honom att sluta, men det gjorde han inte. När sa jag till läraren fick jag bara höra att jag ska ”ignorera” det, men när han gjorde det igen slog jag honom 2 gånger i ansiktet och då slutade han. ” (Jag vände mig till läraren) Jag: ”Låter du honom göra detta? Varför stoppade du honom inte? Kom hit så jag får ta lite på ditt skrev! Läraren: ”Va, Nej?!”. Jag: ” Är det opassande för dig? Varför går du inte och tar av pojkens mammas BH? Så får vi se hur det känns för henne? Eller mig för den sakens skull. Tror du att det är okej bara för att de är barn? Rektor: ”Med all respekt, men din dotter har fortfarande slagit en elev”. Jag: “Nej, hon försvarade sig själv mot sexuella övergrepp. Titta på dem, han är nästan 1,80 hög och 1 meter bred, hon är 1,50 hög och en halv meter bred. Han en halv meter längre och bredare än min dotter. Om den som ska skydda en klass inte väljer att göra det, då är det helt okej att skydda sig själv. ” (Pojkens mamma fortsatte att gråta och såg ut att vara både arg och generad). Jag: “Jag tar hem henne nu och jag tror att pojken har lärt sig sin läxa. Jag hoppas att detta aldrig någonsin kommer att hända igen, inte bara för min dotter, utan även för alla de andra flickorna på skolan. Du skulle aldrig låta detta hända en lärare, hur kunde du tro att det förändras bara för att min dotter är 15 år gammal? Och om du (pojken) någonsin lägger en hand på min dotter igen så anmäler jag dig för misshandel, är det förstått? ” .
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela